Werkwijze

Herrie, Humor en Hoop.

De campagnes die Alhambra ontwikkelt zijn ‘kleine revoluties’, op basis van Herrie, Humor en Hoop. Met Herrie maken we duidelijk dat het tijd is voor een verandering, de Humor zorgt ervoor dat de consument voor de verandering open staat, en de Hoop is de oplossing die geboden wordt.

We werken hierin samen met NGO’s, kennisinstituten en bedrijven. Zo vergroten wij de markt voor duurzame, circulaire en eerlijke producten. Een kleine revolutie kent de volgende fases:

  1. We onderzoeken het issue en de oplossing.

    We onderzoeken of het issue de potentie heeft om publieke verontwaardiging te veroorzaken (Herrie), en of het handelingsperspectief voor de consument (Hoop), een relevante oplossing vormt.

  2. We vormen een coalitie.

    We werken aan een intelligente samenwerking tussen Herrie- en Hoop-partners. Ofwel een campagne coalitie van ngo's, kennisinstituten en bedrijven.

  3. We maken Herrie.

    Vanuit de coalitie wordt - zorgvuldig afgestemd - publieke verontwaardiging gewekt, oftewel Herrie rond het issue.

  4. We zorgen voor Humor.

    Om van Herrie naar Hoop te komen voorzien wij het geheel van campagne content met een scherpe laag Humor. Het is onze overtuiging dat humor mensen ontvankelijk maakt voor nieuwe keuzes.

  5. We bieden Hoop.

    De coalitie gebruikt de Herrie voor het in de markt zetten van hun oplossing. Hiermee bieden we de consument een handelingsperspectief (Hoop) en vergroten we de markt voor duurzame oplossingen. Zo versnellen wij samen de transitie richting de nieuwe economie.

Nieuwsbrief ontvangen?