Werkwijze

De schrijver Mark Twain schreef: 'Every joke is a tiny revolution'.

Alhambra ontwikkelt campagnes vanuit Herrie, Humor en Hoop: Herrie door een scherpe storyline, Humor door een ludieke knipoog en Hoop door een helder handelingsperspectief voor de consument.

Wij geloven niet in belerende boodschappen, maar in de kracht van humor en een glimlach. Ze verbinden en zetten aan tot nadenken; de basis van iedere kleine en grote revolutie.

  1. We zoomen in op een hot issue

    De route naar een nieuwe economie zit vol drempels en obstakels; specifieke kwesties die de transitie in de weg staan of vertragen. Wij signaleren en bestuderen deze ‘hete hangijzers’ en kijken welke positieve impact de consument kan hebben.

  2. We brengen campagne-partners samen

    Een hot issue kun je niet alleen aanpakken. Bedrijven, NGOs, kennisinstituten en overheden spelen allemaal een rol. Wij brengen partijen bij elkaar die graag het issue zien opgelost. Samen met hen zetten we de campagne op.

  3. We bepalen welke impact we willen hebben

    In samenwerking met de campagne-partners bepalen we welke impact de campagne moet hebben en wanneer we tevreden zijn met het resultaat.

  4. We bepalen de strategie

    Als de doelen zijn bepaald, maken wij de strategie die nodig is om die te bereiken en ontwikkelen het media-concept en de begroting.

  5. We bedenken een campagne concept

    Scherpe storylines, humor en een duidelijk handelingsperspectief zijn de pijlers van onze campagnes. Daarbij zwemmen we vaak tegen de stroom in. Om uiteindelijk de richting van de hele school te veranderen.

  6. We maken content voor de campagne

    Iedere campagne heeft zijn eigen identiteit en vorm, altijd gericht op impact en (inter)actie. Wij produceren de benodigde middelen als. korte films, websites en apps.

  7. Samen met onze partners rollen we de campagne uit

    Gezamenlijk gebruiken we onze (social) media om zo veel mogelijk consumenten de kans te geven een andere richting te kiezen. Ofwel, een kleine revolutie richting een nieuwe economie.

Nieuwsbrief ontvangen?