LEGO

https://www.circulairondernemen.nl/

LEGO, vier jaar op rij dé online campagne voor De Week van de Circulaire Economie. Bouwstenen niet hergebruiken is super onlogisch en niet leuk. Een verrassende video met een groot bereik voor #dWvdCE.

De wereldbevolking verviervoudigde in de afgelopen 100 jaar en in 2050 zijn we naar verwachting met negen miljard mensen. De vraag naar grondstoffen stijgt terwijl de schaarste toeneemt. Dit vraagt om een slimmer gebruik van grondstoffen.

Nederland Circulair organiseert ieder jaar de Week van de Circulaire Economie. Een week waarin koplopers die nu al slim en circulair ondernemen hun deuren openen voor ondernemers die graag aan de slag willen met de circulaire economie.

Nederland Circulair vroeg Alhambra om het begrip ‘de circulaire economie’ op een verrassende manier te verbeelden en tegelijk bekendheid te geven aan de Week van de Circulaire Economie. Dit doen we nu vier jaar op rij. Hier, zijn we trots op!

Alhambra maakte de parallel met LEGO. We laten zien dat het heel onlogisch is om materialen niet her te gebruiken en dat het hee leuk het is om materialen wél her te gebruiken.

Campagne concept
megaphone
Impact strategie
line-graph
Productie
play

Nieuwsbrief ontvangen?